18 Ekim 2010 Pazartesi

Kavram Haritası


Öğrencilerin fikirleri nasıl birleştirdiği ya da büyük bir konunun çatısını nasıl gördükleri nasıl anlaşılabilir? Gerçekleri tek tek bilebilirler fakat bunları nasıl birleştirmişlerdir? Bu problemlere geleneksel yaklaşım, öğrencilerin konu ile ilgili bir makale yazmasıdır. Bununla beraber makale yazmak öğrencilerin çok vaktini aldığı gibi bunları değerlendirmek öğretmenin de çok vaktini alır. Hatta tüm bu çabalara rağmen makaleler öğrencilerin çatıyı veya birbirine bağlı fikirleri nasıl gördükleri hakkında çok da iyi bilgi vermemektedir. Ayrıca, doğru kelimelerin kullanımı ve yazma tarzı, okuyucunun değerlendireceği şekilde fikirleri işlemek ve birbirine bağlamak gibi diğer yetenekler de gerektirir. Kavram haritaları özellikle öğrencilerin idrak ettiği yapı ve bunlar arasındaki bağlantılar üzerinde odaklanır. Öğrenciler bir kere kavram haritasını anlarlarsa, kavram haritaları makalelerden daha dolaysız ve daha az anlatımlı olduğu için hem öğrenciler hem de öğretmenler için kullanılabilir hale gelir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder